Zidentyfikowano próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów.

Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj: Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;

Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.

Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.

Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.

Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.

Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu.

Chroń swoje dane! Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem.

Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.

Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.

Zapoznaj się z poniższym komunikatem.

Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.

https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Fakt taki należy niezwłocznie zgłosić telefonicznie: +48 22 515 31 50 lub +48 828 828 828 czy też osobiście w dowolnej jednostce Banku Polskiej Spółdzielczości lub Banku Spółdzielczego. Im szybciej zastrzeżesz utraconą kartę, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia strat, powstałych w wyniku jej nieuczciwego wykorzystania!