Aktualności
Stawki referencyjne
WIBOR 1M | średnia | 0,19 |
WIBOR 3M | średnia | 0,21 |
WIBID 1M | średnia | -0,01 |
Stawki obowiązujące w Banku Spółdzielczym w Wodzisławiu wg stanu na 01/2021r.
Skargi, reklamacje i zażalenia
INFORMACJA
dotycząca procedury składania i rozpatrywania reklamacji zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym
- W celu umożliwienia Bankowi rzetelnego rozpatrzenia reklamacji, Klient powinien zgłosić reklamację niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zaistnieniu okoliczności budzących zastrzeżenia.
- Reklamacja powinna zawierać istotne dla rozpatrzenia sprawy zastrzeżenia oraz dane adresowe Klienta.
- Reklamacja może być złożona w Banku Spółdzielczym w Wodzisławiu obsługującym klientów:
- w formie pisemnej-osobiście albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.-Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529);
- ustnie-telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty klienta w Banku;
- Reklamacja jest rozpatrywana w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty otrzymania reklamacji.
- O rozpatrzeniu reklamacji klient zostanie poinformowany pisemnie, w postaci papierowej lub pocztą elektroniczną, z zastrzeżeniem, że odpowiedź w formie elektronicznej może być dostarczona wyłącznie na wniosek klienta.
- Reklamacje przyjmowane są w miejscu ich złożenia
- Bieg terminu rozpatrzenia reklamacji rozpoczyna się w dniu jej wpływu do Banku.
- Klient może składać reklamację przez pełnomocnika dysponującego pełnomocnictwem posiadającym zwykłą formę pisemną, chyba że istnieją szczególne uwarunkowania faktyczne wskazujące na konieczność zachowania innej formy szczególnej, o czym klient jest informowany na etapie zawarcia umowy.
- Reklamacja przekazana do Banku jest rozpatrywana w sposób zapewniający wydanie niezależnego i obiektywnego rozstrzygnięcia zastrzeżenia w niej zawartego.
- W przypadku, gdy z uwagi na złożoność sprawy, zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i termin 30-dniowy nie może zostać dotrzymany, Bank przed upływem tego terminu, informuje klienta o:
- przyczynie opóźnienia;
- wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone;
- wskazuje przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 9, termin rozpatrzenia reklamacji przez Bank i udzielenia odpowiedzi nie może być dłuższy niż 60 dni od daty jej otrzymania.
- Reklamacje przyjmowane są na stanowisku obsługi klienta (Stanowisko NR 4 ) oraz przez Prezesa w pokoju nr 5 w godzinach przyjęć interesantów tj. od poniedziałku do piątku w godz.: 07:15-14:15 oraz w godz.: 07:15-13:30 w ostatni pracujący dzień miesiąca dla Banku.
Klienci Banku będący konsumentami mają możliwość odwołania się od decyzji Banku Spółdzielczego w Wodzisławiu w trybie odwoławczym jak również zwrócenia się o pomoc do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta, Rzecznika Finansowego.
Bank Spółdzielczy w Wodzisławiu podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego oraz dopuszcza możliwość polubownego rozwiązywania sporów.
Ewentualne anonimowe skargi i zażalenia w formie elektronicznej można kierować pod nastepującymi adresami e-mail:
- reklamacjeTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .
Zasady zamawiania gotówki w BS Wodzisław
KOMUNIKAT
Bank Spółdzielczy w Wodzisławiu przypomina, że w przypadku wypłaty gotówkowej z rachunków zgromadzonych w Naszym Banku do kwoty 5 000,00 zł nie ma obowiązku dokonywania zamówienia gotówki. Natomiast powyżej tej kwoty należy złożyć zamówienie w dniu poprzedzającym dzień wypłaty najpóźniej do godziny 12:00. Zamówienia zgłoszone po tej godzinie będą traktowane jako złożone w dniu następnym natomiast zamówienia nieodebrane w deklarowanym dniu wypłaty będą automatycznie anulowane.
Zarząd Banku Spółdzielczego
w Wodzisławiu
Transfer środków pieniężnych
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych
Szanowni Państwo,
Bank Spółdzielczy w Wodzisławiu informuje, że obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 roku, w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych (Dz.U.UE.L.2015.141.1 z dnia 5 czerwca 2015 r.).
Dla zapewnienia zgodności z wymogami wskazanego Rozporządzenia należy umieszczać na dyspozycjach dokonania przelewu krajowego lub zagranicznego bez względu na walutę, składanych zarówno w formie papierowej, jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej następujące informacje:
•numer rachunku zleceniodawcy oraz numer rachunku odbiorcy,
•pełną nazwę / imię i nazwisko zleceniodawcy,
•pełną nazwę / imię i nazwisko odbiorcy,
•pełny adres zleceniodawcy: miasto, nazwa ulicy z numerem domu i lokalu
Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o zleceniodawcy lub odbiorcy, ze względu na obowiązki wynikające ze wskazanego powyżej Rozporządzenia mogą powodować:
•opóźnienie w wykonaniu zleconego przelewu,
•odrzucenie przelewu
•wstrzymanie przelewu.
W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o dokładne uzupełnianie:
•danych zleceniodawcy i odbiorcy w przypadku dyspozycji papierowych,
•danych odbiorcy dla płatności dokonywanych za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej (prosimy o sprawdzenie czy dane kontrahentów, które mają Państwo zapisane w swoich systemach lub w systemie bankowości internetowej naszego Banku są kompletne, tj. zgodne z powyższym zakresem danych).
Powyższe dane nie powinny zawierać inicjałów, pseudonimów, nieoficjalnych zwrotów lub skrótów, poza ogólnie przyjętymi dla form prawnych.
Jednocześnie ze względu na obowiązek sprawdzania przez Bank kompletności danych zleceniodawcy i odbiorcy przelewu zwracamy się o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne swoich pełnych danych, tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku (jeśli takich danych obecnie nie posiadają).
Ponadto w związku ze wskazanym Rozporządzeniem pracownicy Banku będą prosić Państwa o okazanie dokumentu tożsamości w przypadku dokonywania transferów środków pieniężnych, w tym wpłat gotówkowych, bez względu na kwotę transakcji.
Powyższe zasady są podyktowane koniecznością wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.
Jak bezpiecznie korzystać z bankowości internetowej.
W związku z rosnącą liczbą zagrożeń dotyczących bankowości internetowej prosimy o podwyższoną czujność oraz o bezwzględne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas logowania się do usług bankowości internetowej. Przede wszystkim prosimy o zwracanie uwagi na niestandardowy wygląd lub działanie systemu objawiające się:
Usługa 3D secure
Informujemy że została wprowadzona nowa forma zabezpieczenia transkaji kartami o nazwie 3D-Secure. 3D-Secure dokonywanie przez Internet płatności o zwiększonym stopniu bezpieczeństwa. Każda transakcja potwierdzana jest dodatkowym hasłem, które klient nadaje przy rejestracji karty w usłudze.
Rejestracja karty wykonywana jest jednokrotnie – klient w trakcie dokonywania płatności w sklepie internetowym zostanie poproszony o rejestrację, która wymaga potwierdzenia swojej tożsamości poprzez podanie danych osobowych znanych przez bank i ustalenie hasła. Przy kolejnych zakupach przez Internet poza podaniem danych z karty, potwierdzenie płatności będzie polegać na podaniu ustalonego hasła.